strona główna » Aktualności » Jak i kiedy współpracować z influencerami? Poradnik Lighthouse

Jak i kiedy współpracować z influencerami? Poradnik Lighthouse

13.08.2020 r.

Rozpoczęcie kampanii prowadzonej we współpracy z influencerami, nie jest tak prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Nietrafiona współpraca, może nie tylko nie przynieść oczekiwanych efektów, ale również negatywnie wpłynąć na reputację marki. Przygotowaliśmy dla Was poradnik, w którym znajdziecie odpowiedzi na kluczowe pytania, jakie korzyści może przynieść współpraca z influencerami, od czego zacząć, czym się kierować przy wyborze twórców, jakich błędów unikać, aby Wasza kampania przyniosła zamierzony efekt.

 

Przedstawiamy 6 wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiedniego influencera do kampanii:

  1. Zrozum specyfikę influencera – wybierając twórcę do współpracy, przyjrzyj się branży, którą reprezentuje oraz jaki ma związek z Twoją marką.
  2. Poznaj społeczność – sprawdź czy osoby obserwujące twórcę, pokrywają się z grupą docelową Twojej firmy i jak wygląda zaangażowanie społeczności. Warto sprawdzić, czy na profilach influencera nie pojawiają się fake konta.
  3. Postaw na statystyki – zwróć uwagę na statystyki influencera, nie bój się o nie poprosić. Informacje, które mogą być dla Ciebie cenne to współczynnik zaangażowania, zasięg w grupie docelowej, i dane demograficzne odbiorców.
  4. Przeanalizuj aktywność – sprawdź dotychczasowe współprace i aktywność twórcy. Zastanów się czy wcześniejsze kampanii nie pokrywają się lub czy nie mają powiązań z działaniami konkurencji.
  5. Zweryfikuj dopasowanie – zastanów się czy Twoja firma pasuje do estetyki, formy i sposobu komunikacji influencera. Ma to ogromne znaczenie i wpływa na wiarygodność marki.
  6. Ustal zasady współpracy – zacznij od dokładnego określenia Twoich potrzeb i ustalenia zakresu współpracy. Każdy etap wspólnego działania powinien być skonkretyzowany.

Więcej informacji o tym, jak rozpocząć swoją przygodę z influencer marketingiem znajdziesz w poradniku poniżej.

Influencer marketing. Poradnik Lighthouse