Kampania „Wear Your Story” promująca naprawianie i przerabianie ubrań to odpowiedź LPP na rosnącą potrzebę edukacji w zakresie odpowiedzialnego użytkowania odzieży.
- Tworząc Wear Your Story zależało nam na tym, aby zwiększyć świadomość i wrażliwość środowiskową konsumentów oraz zwrócić uwagę na konieczność zmiany codziennych nawyków w zakresie mody. Rekordowe wyniki pokazały, że Polacy czekali na taką kampanię, a pierwsze miejsce w konkursie Grand ESG to dla nas nie tylko powód do dumy, ale także potwierdzenie jak wielkie znaczenie mają takie projekty nie tylko dla konsumentów, ale także dla biznesu – tłumaczy Ewa Janczukowicz – Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju LPP.
- Unikalna koncepcja przygotowana dla LPP przez Lighthouse polegała na potraktowaniu ubrań jako osobistych „kapsuł czasu” - nośników wspomnień i historii. Ten emocjonalny przekaz został połączony z praktycznymi rozwiązaniami: od warsztatów, konkursów i video poradników po innowacyjny program voucherów na usługi krawieckie – mówi Katarzyna Matolicz, Senior Project Manager Lighthouse.
Efekty akcji, znacznie przekraczające zakładane oczekiwania, potwierdziły, że Polacy czekali na kampanię dającą praktyczne umiejętności naprawiania ubrań oraz narzędzia, z których można korzystać także po zakończeniu kampanii.Projekt cieszył się ogromnym zainteresowaniem, a konsumenci bardzo chętnie sięgali po materiały edukacyjne. W ramach Wear Your Story powstały m.in. praktyczne tutoriale i porady pokazujące, jak radzić sobie z uszkodzoną odzieżą, podcasty, w których wystąpiły ekspertki kampanii, materiały video zrealizowane we współpracy z influencerami Reserved i Sinsay, raport o zwyczajach Polaków w zakresie naprawiania ubrań i wyzwaniach związanych z GOZ w obszarze mody oraz seria artykułów opublikowanych w mediach biznesowych, ekologicznych i lifestylowych.
Kampania osiągnęła bezprecedensowy zasięg 22 milionów wyświetleń na TikToku i zaangażowała 64 000 unikalnych użytkowników na platformie edukacyjnej www.dbajoubranie.pl
- Nagroda Grand ESG to dla nas ogromna satysfakcja i powód do dumy. Wspólnie z LPP udało nam się stworzyć projekt o pozytywnym wpływie społecznym, który nie tylko odpowiada na współczesne wyzwania środowiskowe, ale również ma wyjątkowy wymiar emocjonalny, który celnie trafia do współczesnych konsumentów. Realizacja kampanii edukacyjnych, które są angażujące i skutecznie docierają do szerokiego grona odbiorców wspierając tym samym cele biznesowe naszych Klientów to jeden z głównych obszarów działalności Lighthouse, który chcemy rozwijać – komentuje Katarzyna Matolicz, Senior Project Manager Lighthouse.
Konkurs Grand ESG promuje najlepsze praktyki z zakresu zrównoważonego rozwoju, wyróżniając inicjatywy, które nie tylko wdrażają skuteczne rozwiązania ESG, ale również potrafią o nich transparentnie i efektywnie komunikować.
Więcej informacji nt. kampanii - http://www.dbajoubranie.pl
Informacje na temat konkursu - https://www.grandesg.pl/