Wyróżnienia:
Kategoria – PR Korporacyjny
Złoty Spinacz: Transformacja dekady: Tesco zmienia się w Netto
Srebrny Spinacz: Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics
Kategoria – Przemysł i infrastruktura
Złoty Spinacz: Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics
Kategoria – Moda i styl życia
Srebrny Spinacz: Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty
Kategoria – Technologia. IT, telekomunikacja
Brązowy Spinacz: Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane
Nagrodzone projekty:
- Transformacja dekady: Tesco zmienia się w Netto
Wobec rosnącej popularności dyskontów, połączenie potencjałów dwóch mocnych graczy oznaczało poważne przetasowanie na rynku sieci handlowych w Polsce. Netto, przejmując aktywa Tesco oraz pracowników i klientów, musiało skoordynować komunikację wobec różnych grup interesariuszy. Istotnym wyzwaniem było stworzenie synergii i wykorzystanie narzędzi stosownie do faz procesu, przy równoczesnym uwzględnieniu uwarunkowań zewnętrznych i potrzeb interesariuszy. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej i zaimplementowanej strategii komunikacji udało się zrealizować wszystkie założone cele.
- Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics
Projekt „Brześć Kujawski w Centrum uwagi” to skuteczna odpowiedź komunikacyjna na konkretną potrzebę biznesową wskazaną przez LPP Logistics – inwestora budującego Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim. Z jednej strony projekt umożliwił efektywne zarządzanie wieloma potencjalnymi ryzykami komunikacyjnymi, co pozwoliło uniknąć opóźnień i zrealizować tę strategiczną inwestycję w terminie. Z drugiej, przyczynił się do skutecznego przeprowadzenia procesu rekrutacji, a trzeba wiedzieć, że branża logistyczna należy do najbardziej konkurencyjnych, jeśli chodzi o pozyskiwanie pracowników, szczególnie lokalnie.
- Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty
W dyskusji publicznej cała odpowiedzialność za emisje gazów cieplarnianych branży odzieżowej przerzucana jest na producentów odzieży, w tym LPP. Tymczasem nie mówi się o tym, że my sami – konsumenci, poprzez użytkowanie ubrań, odpowiadamy aż 21% emisji C02 w tym obszarze, a każdy z nas ma wpływ na środowisko, tym większe, im mamy gorsze nawyki. Kampania nie tylko podnosi tę kwestię, ale także edukuje, jak prawidłowo pielęgnować odzież, by wydłużyć życie ubrań i ograniczać swój wpływ na środowisko tj. oszczędzać wodę, energię i zmniejszać emisje do atmosfery. Projekt zwrócił uwagę szerokiego grona interesariuszy na działania LPP na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, a także wzmocnił wizerunek LPP jako firmy zaangażowanej społecznie.
- Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane
Filmy i seriale oparte na grach nie cieszyły się dobrą opinią. Tymczasem Arcane, oparty na grze League of Legends, stał się niekwestionowanym hitem i fenomenem nie tylko wśród graczy, ale też w opinii publicznej. Prowadzone działania pokazały nie tylko bogactwo świata LoL, ale też postawiły go w jednym rzędzie z największymi przebojami filmowymi i telewizyjnymi. Efekt? Wiele tygodni wśród najchętniej oglądanych produkcji na Netflix. Klucz? Przekonanie do serialu społeczności skupionej wokół gry, zdemitologizowanie stereotypów odnośnie gier oraz wyjście poza naturalny dla nich ekosystem.