Kategoria – Walka z dezinformacją
Złoty Spinacz: Edukacja o telekomunikacji pod naporem dezinformacji (razem z Polską Izbą Informatyki i Telekomunikacji)
Branża technologiczna, w tym operatorzy telekomunikacyjni, stale mierzą się z mitami na temat negatywnego wpływu technologii, w tym infrastruktury, na ludzkie zdrowie i życie. Brak wiedzy, wsparty zalewem fake newsów (zintensyfikowanym podczas pandemii oraz po inwazji Rosji na Ukrainę) skutkuje większą liczbą protestów i zaangażowaniem polityków. Efekt? Wstrzymanie wielu kluczowych inwestycji, ograniczenie dostępności do cyfrowych usług oraz negatywny wpływ na bezpieczeństwo. Działania PIIT pomogły usunąć część fake newsów z przestrzeni publicznej oraz edukować kluczowe środowiska.
Kategoria – Moda i styl życia
Srebrny Spinacz: Nic o nas bez nas, czyli LPP o dekadzie zmian w Bangladeszu
Branża odzieżowa, w tym Grupa LPP, od dekady mierzy się z konsekwencjami katastrofy w Rana Plaza.
Dotychczasowa strategia reaktywnej komunikacji oddawała głos mediom i aktywistom, pomijając perspektywę branży i fakt, że firmy podjęły wspólne działania na rzecz bezpieczeństwa produkcji. Wykorzystaliśmy więc moment 10. rocznicy, by po raz pierwszy proaktywnie pokazać własną perspektywę i zmiany, jakie zaszły w Bangladeszu, opierając narrację na rzetelnych danych i odbierając argumenty oponentom.