W ostatnich czasie oczekiwania wobec stylu życia i kariery zawodowej zmieniły się diametralnie. Chcemy się rozwijać i osiągać sukcesy w pracy, szanując jednocześnie swoją prywatność, czas wolny, i co więcej — nasze przekonania. Pandemia COVID-19 jeszcze bardziej pogłębiła ten proces.Ten nowy układ sił definiuje dziś nie tylko katalog czynników, które firmy powinny wziąć udział przy prowadzeniu procesów rekrutacyjnych czy kampaniach employer brandingowych. To również ważna lekcja dla specjalistów komunikacji wewnętrznej.Na co powinny dziś zwrócić uwagę firmy? Czego oczekują osoby wchodzące na rynekpracy? Jaką rolę pełnią bezpośredni przełożeni?
Firma Edelman, największa na świecie sieciowa agencja specjalizująca się w komunikacji marketingowej i public relations, przygotowała specjalny raport Edelman Trust Barometer „The belief-driven employee” poświęcony więziom pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.
Kluczowe wnioski z raportu
- 77% uczestników badania, wśród instytucji, które uważa za najbardziej rzetelne i wiarygodne w przekazywaniu informacji, wskazało pracodawcę. Trend ten pojawił się podczas pandemii COVID-19 i nadal się utrzymuje.
- Pandemia spotęgowała lęk pracowników związany z utratą pracy. Obok widma recesji, coraz więcej osób obawia się także automatyzacji, czy ograniczenia możliwości rozwoju.
- 6 na 10 pracowników chce pracować w firmie, która liczy się z opiniami pracowników.
- Wśród czynników wskazywanych przez respondentów jako istotne przy wyborze nowego miejsca pracy, najczęściej pojawiały się WARTOŚCI – zarówno w kontekście doceniania pracownika, jak i aktywności społecznej firmy.
Jak to wszystko przekłada się na komunikację z potencjalnymi i obecnymi pracownikami? Więcej dowiesz się z naszego materiału.