Nowe technologie

Przyszłość jest teraz. Jak nowe technologie i pandemia COVID-19 zmieniają branżę PR?

27/10/2021 | Lighthouse

Obecnie trudno znaleźć jakąś dziedzinę życia, na której nowe technologie nie odcisnęłyby swojego piętna. Świat nieustająco zmierza w stronę digitilizacji i ma to też ogromny wpływ na pracę specjalistów od komunikacji, których obowiązki znacznie zaczęły wykraczać poza tradycyjnie rozumiana pojęcie PR-u (głównie poprzez intensywny rozwój mediów społecznościowych), a oni sami muszą sprawnie wpasowywać się w świat pełen zmian i niestabilności.

Jednym z najważniejszych wyzwań, przed którymi aktualnie stoi branża PR, jest konieczność zmiany podejścia do oferty proponowanych klientom usług. Coraz większe znaczenie odgrywa specjalistyczne doradztwo z uwzględnieniem zarządzania kryzysowego, a także komunikacji wewnętrznej. Zmieniły się też warunki pracy – model hybrydowy wszedł na stałe do biur, a spotkania na Zoomie zastąpiły wielogodzinne podróże służbowe. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie osiągnięcia najnowszych technologii. Co jeszcze im zawdzięczamy?

TOP tech trendy przyszłości – PR w świecie pracy zdalnej

  1. Big Data     
    Big Data, która polega na analizie i systematycznym wydobywaniu informacji z dużych zbiorów danych, należy do najszybciej rozwijających się aktualnie obszarów IT. Dla branży PR oznacza możliwość monitorowania i pomiaru dużych ilości treści potrzebnych do poprawy komunikacji – usprawnia analizę sentymentu, zarządzanie kryzysem, czy analizę historii trendów.
  2. Video content           
    Do popularyzacji wideo przyczynił się rozwój social mediów oraz kanału YouTube. Od tego czasu filmy stały się integralną częścią nowoczesnych strategii PR. Content wideo nie tylko pomaga przyciągnąć uwagę odbiorcy, czy zainicjować zaangażowanie w sieci, ale także kontrolować przekaz PR. Dzięki temu marki mogą w przystępny sposób wyjaśniać skomplikowane tematy – doskonała alternatywa dla informacji prasowych!
  3. Social media             
    Media społecznościowe dały konsumentom możliwość angażowania się i komunikowania z markami, torując drogę do bardziej osobistej komunikacji między konsumentami a firmami. W związku z tymi zmianami, firmy PR muszą działać szybko i strategicznie, aby reagować na ostatnie wydarzenia lub zjawiska. Wysłanie informacji prasowej lub zarządzanie kryzysem ma teraz komponent mediów społecznościowych. To oznacza, że musi być szybkie i dalekosiężne oraz powinno wyróżniać się z internetowego szumu.
  4. Automatyka & AI      
    W raporcie CIPR State of the Profession 2020 sztuczna inteligencja znalazła się wśród 10 największych wyzwań stojących przed branżą PR. Spośród wszystkich zmian technologicznych, które aktualnie się dzieją, największym cieniem na PR kładzie pojawienie się sztucznej inteligencji. W odróżnieniu od automatyzacji, celem AI jest stworzenie technologii, które będą w stanie naśladować to, co człowiek może powiedzieć, pomyśleć i zrobić. Według założyciela magazynu „Wired”, Kevina Kelly’ego, w ciągu najbliższych trzydziestu lat będziemy świadkami coraz większej kognicji, w wyniku której systemy AI przenikną do każdego aspektu życia społecznego. Zmiany te będą widoczne również w świecie PR – maszyny będą w stanie zrozumieć nastroje społeczne w czasie rzeczywistym, wykorzystując miliony gigabajtów danych, pisać naturalne i wnikliwe teksty oraz dostosowywać je do odbiorców w sposób wysoce ukierunkowany.

Jaka będzie przyszłość PR? O możliwych scenariuszach dowiesz się z naszego materiału.

Przyszłość jest teraz. Jak nowe technologie i pandemia COVID-19 zmieniają branżę PR?

Pobierz