Kres lejka zakupowego. Specjalny raport Edelman Trust Barometer 2023

Kres lejka zakupowego. Specjalny raport Edelman Trust Barometer 2023

06/07/2023 | Lighthouse

Zmiana w zachowaniach konsumenckich jest coraz bardziej widoczna. Do tego stopnia, że jedna z najbardziej znanych teorii w marketingu, czyli lejek zakupowy, upada. Jego miejsce zastępuje nowa koncepcja: pętla zakupowa, wskazująca na inny niż do tej pory sposób interakcji marek i konsumentów.

Jak wynika z Edelman Trust Barometer, Special Report: The Collapse of the Purchase Funnel:

  • 71 proc. badanych stwierdziło, że zaufanie do marek, z których korzystają, jest ważniejsze niż wcześniej.
  • 68 proc. konsumentów przyznaje, że zachowania konsumenckie pokolenia Z mają wpływ na ich własne decyzje zakupowe.
  • Marki, które angażują się w walkę z problemami społecznymi, są chętniej kupowane.
  • Konsumenci, którzy ufają wybieranym markom, chętnie konsumują treści z nimi związane oraz wchodzą z nimi w inne interakcje.

Zjawisko jest złożone i wskazuje na zmiany w wartościach konsumentów wraz ze zwiększającym się wpływem generacji Z na społeczeństwo. Aby się rozwijać, marki muszą odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, angażując się w problemy społeczne i tworząc odpowiedzialny model biznesowy.

Podsumowanie Edelman Trust Barometer, Special Report: The Collapse of the Purchase Funnel:

Pobierz