Przygotowaliśmy praktyczny poradnik „Jak z sukcesem przygotować konferencję prasową online”, który pomoże w sprawnej organizacji wirtualnych spotkań. Zakładamy, że część porad wyda Ci się oczywista, ale pomyśl o współpracownikach, może im przydadzą się bardziej uporządkowane wskazówki.
5 porad – O czym pamiętać organizując konferencję online?
- Wybierz narzędzie, które najlepiej zrealizuje Twoje cele np. umożliwi prezentację, użycie plików audio i wideo, sesję pytań i odpowiedzi. Poznaj jego funkcje, by wykorzystać potencjał i zachować kontrolę.
- Podczas próby na żywo sprawdź możliwości techniczne i przepustowość łącza internetowego, by mieć pewność, że „uniesie” ciężar spotkania wielu osób i ich aktywności.
- Precyzyjny scenariusz i przypisane konkretne role to podstawa sukcesu. Kluczowy jest sprawny moderator, który przedstawi prelegentów i zadba o płynny przebieg spotkania. Poinformuje też gości o zasadach panujących online np. poprosi o wyciszenie mikrofonów oraz wyłączenie kamer „publiczności”.
- Zadbaj o bezpieczeństwo spotkania. Upraszczaj zasady autoryzacji uczestnictwa, ale bierz pod uwagę, że mogą pojawić się nieproszeni goście, więc ustal wcześniej reguły dostępu.
- Poradź występującym online, jak najlepiej się przygotować: jak się ubrać, ustawić przed kamerą, zadbać o tło, światło czy jakość dźwięku. Poczują się spokojniejsi, wiedząc, jak postępować w stresującej sytuacji.