Przedstawiamy 6 wskazówek, które pomogą Ci wybrać odpowiedniego influencera do kampanii:
- Zrozum specyfikę influencera – wybierając twórcę do współpracy, przyjrzyj się branży, którą reprezentuje oraz jaki ma związek z Twoją marką.
- Poznaj społeczność – sprawdź czy osoby obserwujące twórcę, pokrywają się z grupą docelową Twojej firmy i jak wygląda zaangażowanie społeczności. Warto sprawdzić, czy na profilach influencera nie pojawiają się fake konta.
- Postaw na statystyki – zwróć uwagę na statystyki influencera, nie bój się o nie poprosić. Informacje, które mogą być dla Ciebie cenne to współczynnik zaangażowania, zasięg w grupie docelowej, i dane demograficzne odbiorców.
- Przeanalizuj aktywność – sprawdź dotychczasowe współprace i aktywność twórcy. Zastanów się czy wcześniejsze kampanii nie pokrywają się lub czy nie mają powiązań z działaniami konkurencji.
- Zweryfikuj dopasowanie – zastanów się czy Twoja firma pasuje do estetyki, formy i sposobu komunikacji influencera. Ma to ogromne znaczenie i wpływa na wiarygodność marki.
- Ustal zasady współpracy – zacznij od dokładnego określenia Twoich potrzeb i ustalenia zakresu współpracy. Każdy etap wspólnego działania powinien być skonkretyzowany.
Więcej informacji o tym, jak rozpocząć swoją przygodę z influencer marketingiem znajdziesz w poradniku poniżej.