Automatycznie zapisany szkic 3

Poradnik: Odmrażamy… komunikację

14/05/2020 | Lighthouse

Odmrażanie gospodarki wymaga od firm i instytucji umiejętnego „odmrażania” komunikacji, nie tylko z pracownikami, ale również z klientami. Nie ma jednej recepty na to, w jaki sposób „odmrażać” komunikację wewnętrzną i zewnętrzną w warunkach „nowej normalności”. W każdej branży i w każdej firmie proces ten będzie wyglądał inaczej. Pewnym jest, że koronawirus wymusił na firmach rewizje strategii komunikacji.

O czym warto pamiętać, zabierając się do planowania komunikacji?

Bezpieczeństwo, zdrowie i praca

To tematy, o których jeszcze przez długi czas będziemy rozmawiać i które wciąż są dla większości z nas najważniejsze. W pierwszej kolejności, pracownicy powracający np. do biura chcą mieć pewność, że są bezpieczni, a ich zdrowiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Społeczna wrażliwość biznesu

Koronawirus zmienił społeczne oczekiwania, co do roli biznesu i jego zaangażowania na rzecz dobra publicznego. Dziś wymagamy od firm więcej. W ramach pracy nad odmrażaniem komunikacji czeka Cię więc analiza strategii CSR Twojej firmy i ocena jej adekwatności do warunków po pandemii.

Jasny plan na przyszłość

Czas niepewności nie zdejmie z Ciebie i Twojej firmy presji ze strony interesariuszy na komunikowanie tego, co dalej.

Społeczny dystans jako nowa norma

Eksperci są zgodni, że dopóki nie pojawi się szczepionka, cień COVID-19 będzie nam cały czas towarzyszył. Zdalne narzędzia pracy i komunikacji pozostaną z nami na dłużej.

Forma komunikacji: prościej i bez niedomówień

W sytuacji, gdy Twoi współpracownicy, klienci i dziennikarze codziennie zalewani są informacjami na temat koronawirusa i planów wychodzenia z epidemii, prostota i czytelność komunikacji firmowej mają olbrzymie znaczenie.

Przygotowanie lub rewizja planu komunikacji na czas po epidemii wymaga czasu, dlatego w poradniku znajdziecie krótką checklistę z rekomendacjami, jak – krok po kroku – zabrać się do tego zadania.

Poradnik: Odmrażamy komunikację

Pobierz poradnik